2012年8月7日 星期二

實用英語教學 Vol.10


每禮拜的實用英語教學!

⊙▂⊙ ⊙▂⊙ ⊙▂⊙ ⊙▂⊙

I mean it!! 我是認真的!! (我就是這個意思)

當有人把貓飼料拿給狗吃的時候,
A: You are an idiot, and I mean it!
你是認真的嗎!!
B: What did I do?!
我到底做了什麼?! (裝傻)














Never mind! 算了!

當事情已經不需要或請別人幫你找東西的時候都可以使用.
A: Did you find the yellow document?
你有找到黃色的資料夾嘛?
B: Still looking...
還在找...
A: AH~ Never mind! It's in my bag!
~ 不用了! 它在我的包包裡!

♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫

I swear I am not going to do anything today!
我發誓我今天完全不做任何事情!

當你已經很疲倦或不想做任何事情的話, 會很符合當天的心情.
A: Get up from your bed! Let's go watch Batman Man movie!
起床啦! 我們去看蝙蝠俠的電影啦!
B: I swear I am not doing anything today! 'Cause its tyhoon day... no... I mean holiday!
我發誓我今天不做任何事! 因為颱風天放假.. .. 因為是假日!!!



沒有留言:

張貼留言